Thursday, November 27, 2008

Nu va iert si nu va uit! (partea I)

O criza de identitate tratata iresponsabil de Budapesta. Despre originea romana a multor secui maghiarizati si despre ungurii de origine romana.


Suntem secui cu origine romana insa maghiarizati. Suntem secuii care am luptat sub Mihai Viteazul. Suntem unguri cu origine romana insa maghiarizati. Suntem unguri care il cinstim pe Iancu(Ioan de fapt!) de Hunedoara, domn roman.
Suntem aceiasi unguri care il cinstim pe Matei Corvin, domn nascut din tata roman.
Suntem unguri scapati de comunism in 1919 prin grija romanilor. Si totusi ii uram pe romani… Am uitat cine suntem de fapt…

Citat din volumul GOLGOTA TRANSILVANIEI, Arad 1940 si editia II-a, Bucuresti, 1941, subliniind ca neputand rezista ororilor savarsite de conationalii sai Ferenczy Gyorgy s-a refugiat in tara: ...
”Nationalitatile au trait ca cetateni romani cu drepturi depline intr-o totala libertate, la reforma agrara le-a revenit pamant... Trebuie sa ma refer la umanitate... La sentimente omenesti, cand arat atrocitatile fara seaman care s-au comis pe pamantul Transilvaniei dupa ocupatie. Mandrul pamant al Tansilvaniei s-a transformat intr-o amarnica golgota unde se petrec cele mai groaznice evenimente. Oamenii sunt inchisi cu sutele, cu miile sunt batuti, sunt torturati in mod cumplit.Asasinatele si executiile se tin lant si toate acestea doar pentru ca unica vina a nenorocitelor victime este aceea de a se fi nascut roman... pe pamantul Golgotei din Transilvania, unde vantul sufla lesurile celor spanzurati, unde cadavrele martirilor asasinati cu o salbatica cruzime vestesc ca instinctul bestial s-a eliberat si barbarismul si razbunarea joaca dansul salbatic al mortii... A chinui... cu un vandalism necrutator oameni lipsiti de aparare - este nemaiintalnit in istoria statelor civilizate ale Europei... nu-mi ramane altceva decat sa ma rusinez ca m-am nascut secui-maghiar si sa reneg si faptul ca am invatat prima oara sa ma rog lui Dumnezeu in limba maghiara.”

(Gyorgy Ferenczy, gazetar secui, activ la Budapesta, Satu Mare si Cluj-a editat gazeta KIMANDOM)


A veni in teritorii stravechi romanesti, a te stabili aici profitand de o poluatie pasnica care nu si-a irosit resursele in armate costisitoare si campanii de jaf, iar mai apoi a minimaliza si ignora existenta populatiei native, ignorand asadar toate evidentele istorice legate de existenta populatiei romanesti in zona, sustinand apoi ca populatia romaneasca nu a existat niciodata si a venit doar nepoftita (in propria tara…) nu poate sintetiza decat similitudinea cu filozofia existentiala a unui organism parazitar care odata intrat in organismul gazda incearca sa il substituie si sa il distruga sistematic.

(manifest adresat iresponsabililor de la Budapesta si din asa zis Tinutul Secuiesc, astazi 27 Noiembrie 2008 )



Despre originea secuilor s-au scris nenumarate tratate atat de istoricii maghiari cat si de cercetatorii romani. Ramane un fapt bine conturat incercarea Budapestei de a demonstra originea maghiara a secuilor este un esec. Mai mult, folosind vechi cronici ce amintesc de secui, istoricii maghiari aduc dovezi ale existentei romanilor pe meleagurilor din judetele
Harghita si Covasna, premergatoare existentei secuilor sau ungurilor.
Cat de orbit de patima pot fi acesti “istorici” maghiari incat sa ignore dovezi pe care ei insisi le aduc, insa le ignora cu un entuziasma kafkanian sau dca vreti cu o iresponsabilitate nazista.

De-a lungul vremurilor, “istoricii” maghiari au incercat sa atribuie origini care mai de care “interesante” secuilor. Fie descendenti de aur ai hunilor, fie descendenti ai avarilor, ai gepizilor, ai bulgarilor, ai pecenegilor, sau ai kabarilor. In orice caz, acesti “istorici” vor cauta sa minimalizele orice informatie legata de romanii din zona. Curat profesionalism istoric nazist. Ca o paranteza, pentru ca “istoricii” maghiari au dorit intotdeauna sa demonstreze cat de superiori sunt maghiarii in fata altor natii si chipurile, cat de aproape in gandire si superioritate sunt ei si alte popoare (germanii), nu precum “valahii cei inferiori”, consider ca una din dovezile concludente ale superioritatii este data de colaborarea mai mult decat perfecta intre nazisti si hortysti, in partea de Transilvanie ocupata, de unde au fost deportati si ucisi prin aportul gandirii superioare maghiare sute de mii de evrei si romani…

Insa daca o parte a asa-numitiilor secuii de azi au atitudini rasiste si anti-romanesti in acest moment poate ca este timpul sa ii “preamarim” cum se cuvine, din mentiuni istorice ale prietenilor lor de sange(desi se va vedea ca situatia este cu totul alta)-ungurii, citand cronici care in anii 1116-1146 cand trupele maghiare avand in frunte pe secui – cei de la Waag, din nord-vestul Ungariei - au fost infrante, numindu-i pe acestia, “secuii cei netrebnici”. Or, cand e vorba de acelasi neam nu poti vorbi atat de urat de aproapele tau si spunandu-i altfel pe nume. La inceput, secuii au fost colonizati, adusi de regatul maghiar pentru apararea Transilvaniei urmand ca mai tarziu sa se fi stabilit la granita de est a Transilvaniei. Ca o confirmare, in Evul Mediu, toate cronicele ii mentioneaza pe secui in mod distinct alaturi de valahi(romani), unguri, slavi sau alte neamuri.

Stabilirea secuilor insa aduce si alte dovezi referitoare la existenta romanilor, precum mentionarea localitatii Vlahita-“Olahfalu”, straveche asezare romaneasca. Caci presupun ca secuii nu au avut darul premonitiei numind localitatea pe baza unei populatii care va sa se stabileasca in viitor… Si nici placerea mai ales…
Insa cand regele Sigismund in diploma de la 1426 mentioneaza ca localitatea Bretcu din secuime era o asezare romaneasca, atunci nu poti sa nu crezi un rege maghiar, nu-i asa?

Ca toata Transilvania este plina de populatie romaneasca la venirea migratorilor este un fapt greu de admis, chiar imposibil pentru “istoricii” maghiari. Se lovesc mereu cand de vestigii dacice, cand de populatie romaneasca autohtona, poarta razboaie de cucerire a acestei populatii desi ea nu exista! Si in plus se lovesc de o bogata toponimie romaneasca a satelor, asezarilor si raurilor din Transilvania.

Curat spus este ca maghiarii si secuii au avut adevarate puteri extrasenzoriale si au dat aceste nume romanesti locurilor, raurilor, dealurilor, ca un pachet de bun venit romanilor ce vor aparea in Transilvania peste secole... Suflet curat marinimos si traitor in extrasenzorial…

Ajungem insa mai departe la o etapa neplacuta a convieturii romano-maghiare. Pe buna dreptate ca in toata istoria Transilvaniei vor fi fost si romani si maghiari persecutati si asupriti de lacomia claselor conducatoare. Si au suferit impreuna. Din pacate, in timp s-au dezvoltat idei rasiste care au fortat parte din populatia romaneasca autohtone fie sa isi schimbe numele, trecand la nume unguresti, fie sa isi schimbe cultul religios, trecand la catolicism, calvinism sau uniati.

Asadar prigoana rasista impotriva unui popor iubitor de pace, statornic si muncitor incepe prin actiuni de genul celei initiate de Sigismund in 1428 care cere printre alte nelegiuri "să se despoaie de avere toti nobilii si cnejii care tin pe mosiile lor preoti ortodocsi ce duc poporul in rătăcire. Preotilor romani să li se confiste averea si să se expulzeze din tară. Căsătorii intre ortodocsi si cei de legea latină este oprit să se incheie, pană ce ortodocsii nu se botează de preotul catolic. Preotilor care vor boteza vreun copil in legea ortodoxă să li se confiste averea"( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Un alt exemplu referitor la desnationalizare prin Biserica: “Bisericile unguresti erau patronate de magnatii unguri si sprijinite de stat, cele romanesti erau avizate numai la contributia credinciosilor. Romanii, cand treceau la o confesiune maghiară erau scutiti de orice plată către biserică sau cantor. Nu numai atat, dar cand cineva făcea trecerea, primea si bani de la preot, 5-10 coroane…”"( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)


Desnationalizare prin scoala: “Scolile erau toate confesionale. In regiunea secuiască, noi aveam putine scoli confesionale, căci confesiunile noastre, sărace si neajutorate de stat, nu aveau mijloace indestulătoare ca să sustină si scolile.
De aceea elevii, fii de romani, erau obligati să frecventeze scolile confesionale unguresti, unde nu auzeau aproape nici un cuvant romanesc… Nu numai atat, dar dacă un tanăr dorea să treacă in scoli mai inalte, nu o putea face decat dacă era de confesiune ungurească.” "( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Alt exemplu al politicii rasiste maghiare: “In statul maghiar invătătorul roman nu era admis, la scoala comunală sau la scoala de stat, inainte de a fi dat dovadă despre sentimentele sale pronuntat unguresti. Iar, spre a dovedi aceste sentimente,
era trimis in tinuturi cu populatie curat ungurească si numai după ce dădea probă de atitudinea sa, era trimis, ca agent al maghiarismului, in localitătile cu populatie romanească”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu

No comments: