Monday, December 1, 2008

Nu va iert si nu va uit! (partea a II-a)

O criza de identitate tratata iresponsabil de Budapesta. Despre originea romana a multor secui maghiarizati si despre ungurii de origine romana.(partea a II-a)

Sunteti secui domnilor? Sunteti maghiari? Pai haideti sa vedem cine sunteti de fapt la momentul actual:
“O anchetă a Ministerului Instructiunii desfasurata in Micfalău, judetul TreiScaune(pe care iresponsabilii vor sa-l reinfiinteze….n.a.) 16 Octombrie 1929. Semnati G. Serban, L.S. Peter Emeric preot roman-catolic, Stefan Ciutak, preot romanortodox, Nicolae Ursu, primar, indescifrabil, notar comunal, D. Morariu, subrevizor scolar si incă 14 notabili din comună printre care Nyegrea Gyorgy, Sorban Ianos etc. gaseste o intreaga lista de romani secuizati intr-o singura generatie:

Karacsonyi Ferenc, născut din tată roman ortodox; el insusi cativa ani roman ortodox; are doi copii romano-catolici;
2. Karacsonyi Ianos, din tată roman ortodox; el insusi cativa ani roman ortodox; azi secui romano catolic;
3. Karacsonyi Istvan, din tată roman ortodox; el insusi cativa ani roman ortodox; azi secui romano catolic;
4. Gabor Miklos, din tată roman ortodox; el insusi ortodox pană la 23 de ani; are 2 copii romanocatolici;
5. Gabor Geza, din tată roman ortodox; acum secui romano catolic;
6. Kicsi Albert, din tată rom. ortodox; ortodox pană la căsătorie;
7. Kicsi Laszlo, din tată roman ortodox; ortodox cativa ani; are 2 copii romano catolici;
8. Kicsi Iosif, din tată roman ortodox; el s-a născut reformat;
9. Kicsi Mihalyi, din tată roman ortodox; el a trecut la secui;
10. Kicsi Gyula, din tată roman ortodox; el a trecut la secui;
11. Keresztes Ianos, din tată roman ortodox; el a trecut la secui; are 2 copii romano catolici;
12. Keresztes Ferenc, frate, din tată rom. ortodox; el a trecut la secui; este romano catolic;
13. Keresztes Karolyne, are bărbat roman ortodox; ea este catolică.
14. Văduva Bartos Gyorgyne a avut bărbat ortodox; are copii romano catolici;
15. Boer Lajos, din tată rom. ortodox; el a trecut la secui, este romano catolic;
17. Miska Lajos, din tată romano catolic; mosul său a fost
roman ortodox;
18. Miska Albert, frate, din tată romano catolic; mosul său a fost roman ortodox;
19. Ilyes Lajos, din tată roman ortodox; el insusi in tinerete ortodox; acum reformat;
20. Varga Lajos, din tată roman ortodox; romano catholic din 1928;
21. Varga Albert, din sus, din tată roman ortodox; el insusi ortodox pană la căsătorie;
22. Varga Albert, din sus, din tată roman ortodox; acum secui romano catolic;
23. Tamas Mihaly, din tată roman ortodox; el insusi ortodox pană la căsătorie;
24. Ferenc Mihaly, din tată roman ortodox; tatăl său a trecut la romano catolici; el e secui romano catolic;
25. Ferenc Istvan, frate, din tată roman ortodox; tatăl său a trecut la romano catolici; el e secui romano catolic;
26. Ferenc Lajos, din mos rom. ortodox; tatăl său a trecut la romano catolici; el e secui romano catolic;
27. Nedelea Ferenc, din mos si mamă romani ortodocsi; acum e secui romano catolic;
28-42. Se mai enumeră incă 14 familii mixte secuizate.

Iată deci o intreagă listă de secuizări făcute in timpul unei singure generatii si numai intr-o singură comună. Lista ar fi fost, fără indoială, si mai completă, dacă s-ar fi putut face după matricolele bisericesti. De altfel, numiri ca Nyegrea si Sorban, date unor secui pretinsi secui de bastină – secuii n-au fost niciodată serbi sau
iobagi – ne vorbesc chiar mai lămurit decat declaratiile notabilitătilor din Micfalău”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Desnationalizare prin armata: “Tinerii recruti din Tinutul secuiesc erau vărsati in
regimentele unguresti de honvezi. Dar, chiar si după serviciul militar, fostii soldati care doreau să se reangajeze - in timpul dominatiei ungare (n.ed.) -fie in armată, fie in jandarmerie, erau obligati să-si schimbe religia; altfel nu erau primiti”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Desnationalizare prin administratie- “Ministerul de Agricultura de la Budapesta, in anul 1902, aprobă noi fonduri pentru infiintare de composesorate comunale, din care puteau face parte numai secui”… in intreprinderile industriale. Romanii nu erau primiti decat dacă erau inscrisi ca membri intr-o confesiune ungurească”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

“Composesoratele, au avut o influentă dezastruoasă asupra romanilor prin comas area pămanturilor. Locurile cele mai bune au fost atribuite secuilor, cele mai indepărtate, pe rape sau pe coaste, au fost date romanilor, chiar si dacă, inainte de această comasare, pămanturile romanesti ar fi fost in apropierea satelor. In unele
părti li s-a interzis chiar romanilor de a-si cumpăra pămanturi, inainte de a produce un certificat de la oficiul parohial maghiar că si-au părăsit confesiunea romanească. Locuitorul Ion Negrea din Aita Mare, ca să dau un singur exemplu, cumpărandu-si o casă n-a putut, la interventia avocatului dr. Ferenczi Geza să facă transcrierea pe numele său, pană nu si-a lepădat religia si nu si-a schimbat numele in Fekete Janos”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Realizati domnilor iresponsabili de la Budapesta, din Harghita si Covasna, toti cei care sustin puritatea si autonomia “Tinutului Secuiesc” cat de rasista a fost politica dusa de Ungaria de-a lungul vremurilor vis-à-vis de romani si ca ar trebui sa intrati cu capul in pamant de rusine atunci cand vedeti un roman? Ca v-ati hranit sute de ani cu truda poporului roman? Ca de fapt, asa cum vom arata mai jos, cea mai mare parte din voi sunteti secui si romani maghiarizati cu forta? Iar din pacate, acei iredentisti care exista astazi, sufera de o profunda criza identitara, nestiind si neputand demonstra de fapt nici macar cine sunt cu adevarat. Din pacate doar o unealta in mana unei Budapeste ce traieste intr-un sumbru Ev Mediu, iresponsabila capitala intr-o Europa ce se doreste un model de democratie.

Si cum vedem ca mare parte din asa-zisi secui sunt romani maghiarizati cu forta haideti sa venim cu surprize si mai mari:

Cercetările asupra originii etnice a populatiilor din Sud-Estul Transilvaniei, pe baza compozitiei serologice a sangelui dovedesc ca secuii din judetul Ciuc, Odorheiu si Trei Scaune au intre ei acelasi indice biologic, si, neexistand diferente inseminate intre indicii lor, s-a conchis că ei au aceeasi origine etnică. Indicele lor de 2,11 este identic cu al romanilor din sud-estul Transilvaniei si ceva mai scăzut fată de al romanilor in general. Măsurand matematic identitatea celor doi indici, al secuilor, bazat pe 10.600 analize si al romanilor din sud-estul Transilvaniei obtinut pe 3.856 de cercetări, observăm o suprapunere desăvarsită.
Ungurii reprezintă aceeasi proportie din fiecare grupă sangvină, ca si trunchiul neamului lor, din care s-au desfăcut. In general indicele lor biologic este mai scăzut decat al romanilor.
Usoara influentă uralo-altaică in compozitia sangvină a romanilor secuizati ne face dovada, din punct de vedere demografic, că secuii au venit in Transilvania intr-un foarte mic număr si că, in cele mai multe localităti, au venit probabil numai bărbati, care, de la primele generatii, au fost absorbiti in masa romanilor care le-au dat sangele, in schimbul limbii maghiare. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

De ce asa-zisii secui cauta prietenia Budapestei cand pana si casele lor au imprumutat elementele arhitectonice romanesti?

“Se folosesc denumiri romanesti: cotet, hambar, colibă, dranită, cuptor, casă (in loc de cameră), hid (pod, ca si cum ar fi vorba de podul de peste o apă).
De asisderea, decorarea interioară a peretilor casei cu tesături si covoare are aceeasi origine romanească. Chiar si asa numita „poartă secuiască”, de care se
vorbeste asa de mult, se găseste foarte răspandită printer romani. O intalnim asa de des in judetele Valcea si Gorj si in alte părti si ea este cu totul absentă la unguri, care nu o cunosc decat din auzite”. ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

Despre politica rasista de maghiarizare fortat a romanilor din aceasta zona iată cateva date sugestive culese din recensamantul efectuat in 1930:

“In judetul Odorhei: Comuna Icfalău, in 1760 avea 90 de romani, azi nici unul;
Alunis in 1760 avea 35 de romani, azi nici unul;
Bordos in 1760 avea 60 de romani, azi nici unul;
Betesti in 1803 avea 50 de romani, azi nici unul;
Mujna, in 1750 avea 300 romani, azi nici unul;
Polonita, in 1760 avea 30 romani, azi nici unul;
Tăetura In 1868 avea 68 romani, azi nici unul;
Vasileni, in 1733, avea 85 romani, azi nici unul.
In judetul Trei Scaune: Alungeni, in 1835 avea 40 romani, azi nici unul;
Eresteghiu in 1868 avea 46 romani, azi nici unul;
Sancrai in 1760 avea 55 romani, azi nici unul.
In judetul Ciuc: Bancu in 1760 avea 51 romani, azi nici unul;
Delnita in 1833 avea 45 romani, azi nici unul;
Pauleni in 1750 avea 24 romani, azi nici unul;
Soimeni in 1750 avea 51 romani, azi nici unul.
In judetul Mures: Bara in 1760 avea 25 romani, azi nici unul;
Buza in 1850 avea 47 romani, azi nici unul;
Drojdiu in 1760 avea 35 romani, azi nici unul;
Ghinesti in 1835 avea 39 romani, azi nici unul;
Mărculeni in 1835 avea 39 romani, azi nici unul;
Santana Niraj in 1750 avea 170 romani, azi nici unul;
Surda in 1835 avea 96 romani, azi nici unul;
Vădas in 1760 avea 60 romani, azi nici unul.” ( Originea secuilor si secuizarea românilor G. Popa – Lisseanu)

No comments: